Jak vs. kdo - Jednoduché tajemství, jak žít život, který milujete

Poslední aktualizace: 24 April 2024 | Napsal: Miroslav Sázovský

undefined

Nedávno mi jedna klientka říkala, jak je ráda, že 2 roky po rozvodu má skvělý vztah se svým bývalým manželem. Týden po tomto rozhovoru na dalším sezení plakala a vyprávěla mi, že ji znovu obvinil a podal na ni trestní oznámení za zanedbávání péče o děti, přitom to byl on, kdo se o děti celé dva roky nezajímal. Vyprávěla mi, jak se neustále snažila, aby on volal dětem, kupovala za něj dárky a připomínala mu důležité události ve škole a vedla ho k tomu, aby dětem zavolal a něco jim koupil nad rámec jeho povinností, aby jim udělal radost.

A to je podle mě přesně ten špatný způsob života.

Proč?

No... položili jste si někdy otázky, jako jsou tyto:

- Jak mít skvělý vztah s bývalým?

- Jak najdu dokonalého partnera?

- Jak si můžu dnešní den udělat skvělý?

- Jak mohu být šťastnější?

- Jak mohu získat více přátel?

- Jak získat dostatečný příjem peněz?

Nyní zkuste vyměnit slovo JAK za KDO a zeptejme se znovu:

- Kdo potřebuji být, abych měla skvělý vztah s bývalým?

- Kdo potřebuji být, abych byla dokonalou partnerkou?

- Kdo potřebuji být, abych měla skvělý den?

- Kdo potřebuji být, abych byla šťastnější?

- Kdo potřebuji být, abych byla dobrým přítelem?

- Kdo potřebuji být, abych získala dostatečný příjem?

Čeho jste si všimli? Co je pro vás jiné, když si kladete otázky typu Kdo?

Všimli jste si, že je v nich více síly (power)? Vnímáte, že máte co říci k výsledku otázek Kdo?

Otázky "Jak" jsou zaměřeny na snahu získat něco ze života.

Otázky "Kdo" jsou zaměřeny na to, abyste byli tou nejlepší verzí sebe sama.

Otázka Kdo vás vrací k vašemu silnému a autentickému já. Spojuje vás se svým středem.

Velké věci dosáhnete jen tehdy, když si budete klást velké otázky. Velkou věcí například myslím zdravý, láskyplný a šťastný vztah s tím pravým partnerem.

Moje zkušenost z firemního prostředí. Ve firmách a společnostech, kde se zaměřují na otázky "Kdo musíme být, aby nás zákazníci milovali?" a "Kdo musíme být, aby u nás pracovali ti nejlepší lidé?", získávají největší podíl na trhu. Na druhé straně firmy a společnosti, které si kladou otázky: "Jak získat více zákazníků?" a "Jak dosáhnout toho, aby u nás pracovali lepší lidé?" jsou většinou toxické vztahy a kultura nízké důvěry.

Je to jako rozdíl mezi slovy: moc (power) a síla (force).

Co myslíte, že mi klientka z úvodu tohoto článku odpověděla, když jsem se jí zeptal:

"Jak můžete dosáhnout vítězství u soudu?" 👎

A když jsem se jí zeptal:

"Kdo/Kým musíte být, abyste se u soudu zobrazila taková, jaká skutečně jste, a ostatní pocítili pravdu?" 👍

Naše podcasty na YouTube @evolucevztahu 

ZŘEKNUTÍ SE ODPOVĚDNOSTI: INFORMACE POSKYTOVANÉ V NAHRÁVCE NEBO TEXTU SLOUŽÍ POUZE PRO VZDĚLÁVACÍ ÚČELY A NENAHRAZUJÍ KLINICKOU PÉČI. O KONKRÉTNÍ RADY A POSTUPY SE PORAĎTE SE SVÝM TERAPEUTEM NEBO KOUČEM. TEXTY ČI NAHRÁVKY JSOU O EVOLUCI VZTAHŮ A OSOBNÍCH ZKUŠENOSTECH AUTORŮ.

NAHRÁVKY A TEXTY SE NEVZTAHUJÍ NA ŽÁDNOU KONKRÉTNÍ OSOBU A NEMĚLY BY SE POUŽÍVAT K OZNAČENÍ KONKRÉTNÍ OSOBY JAKO OSOBY TRPÍCÍ NARCISMEM, PSYCHOPATIÍ ATD. NENÍ UDĚLENO POVOLENÍ K ODKAZOVÁNÍ NA TENTO OBSAH NEBO HO PŘEPOSÍLAT, ZEJMÉNA K PODPOŘE TVRZENÍ, ŽE TVŮRCI TOHOTO OBSAHU VĚŘÍ NEBO PODPORUJÍ TVRZENÍ, ŽE KONKRÉTNÍ OSOBA JE NARCISTA ČI PSYCHOPAT. JEDNALO BY SE O NEOPRÁVNĚNÉ ZNEUŽITÍ OBSAHU A INFORMACÍ V NICH UVEDENÝCH.

Poslední články na blogu

Registrujte se & Získejte novinky

Budeme vám posílat informace o nových článcích, podcastech nebo službách, které nabízíme. Budete první, kdo bude vědět o blížících se online nebo živých událostech.

Evoluce vztahů

© 2023 Miroslav Sázovský | With ❤️ to Dorik